Tény, hogy a korábbi rendszerben az államosítás során sok tulajdonos volt kénytelen elszenvedni azt, hogy a tulajdonától megfosztották. Ezek közé tartoznak az FTC-pálya részvényesei is, akik a pályát tulajdonolták. Tény, hogy 1973-ban - az FTC elnökének jóváhagyásával - a Ferencváros az általa használt ingatlanok kezelői jogát átadta a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium felügyelete alatt álló szervezetnek. Tény, hogy a Ferencváros 1991-ben - látszólag - "előnyös" megállapodást kötött az FVM-mel. Tény, hogy a Ferencváros visszakaphatta volna az általa használt sportlétesítményeket, erre az 1996. évi LXV. törvény lehetőséget adott. Tény, hogy a Ferencváros ezzel a lehetőséggel nem élt. Tény, hogy a Ferencvárosnál számtalan vizsgálat bebizonyította, hogy szabályozatlanul működik. A szabályozatlanság és ellenőrizetlenség a különböző támogatási és befektetési megállapodásoknál nehéz helyzetet eredményezett. Tény, hogy az egyesületnek nincs sportstratégiája, nincsenek elvek a versenysport működtetésére, az utánpótlás-nevelésre és a tömegsportban való részvételre sem. Tény, hogy a Ferencvárosnak mint klubnak a szurkolótáborhoz való viszonya nem minősíthető. Tény, hogy a Ferencváros szakosztályai jelenleg a legmélyebb válságban vannak.
Az Elnök úr által tülekedőknek nevezett emberek számtalanszor felajánlották együttműködésüket egy működőképes egyesületi modell létrehozására. Erre válaszul az Elnök úr előkészítetlen és átgondolatlan megállapodást kötött a Fotexszel, melyben végérvényesen értékesítette az egyesület kereskedelmi jogait.
Tény, hogy jelen pillanatban "eladás alatt van" a ferencvárosi stadion használata is. Nagyon fontos tény, hogy Furulyás János mindezekhez a problémákhoz kb. 30 éve különböző pozíciókban asszisztált. Támogatóit fokozatosan vesztette el, róluk ellenségképet alkotva.
Végezetül: tényként kívánom megjegyezni, hogy a TDZ Kft. érvényes bankgaranciát nyújtott be a pályázaton.